Nie ma wątpliwości, że COVID-19 na zawsze zmienił obsługę gościa. Sposób, w jaki hotele działają i dostarczają doświadczeń swoim gościon, przejdzie szereg zmian i dostosowań, aby w dłuższej perspektywie stworzyć nową normę.
Oprócz przestrzegania wszelkich wymagań rządowych i branżowych, hotele będą musiały uważnie przyjrzeć się temu, dlaczego podróżni mogą przyjeżdżać w ich okolice, czego szukają i jakie usługi można im zapewnić.
Co nalezy wziąć pod uwagę?
Elastyczne zasady rezerwacji
Wielu gości będzie wahać się przed dokonaniem rezerwacji z dużym wyprzedzeniem, a także może być zmuszonych do anulowania rezerwacji w krótkim czasie. Zniesienie lub złagodzenie opłat za anulowanie jest szeroko rozpowszechnione w branży w hotelach, OTA i liniach lotniczych. Pomoże zapewnić niezbędną satysfakcję gości i przyszłą lojalność, oferując empatię dzięki elastyczności.
Czystość i higiena
Podróżujący będą naturalnie dbać o zdrowie podczas podróży w najbliższej przyszłości, więc musisz upewnić się, że Twój hotel stosuje najlepsze praktyki w tej dziedzinie.
Wspólne przestrzenie (lobby, bar, restauracja, basen itp.)
Za wszelką cenę należy unikać przeludnienia, ponieważ wielu gości będzie się tym martwić.
Usługi i udogodnienia odnowy biologicznej
Nie należy lekceważyć psychologicznych skutków takiego globalnego wydarzenia. Podróżni będą szukać regeneracji ciała i duszy, aby poczuć się zdrowo, czysto i znowu normalnie.
Aktywne wakacje
Goście będą spragnieni przygód, eksploracji i nowych, ciekawych doświadczeń. Hotele powinny sprawdzić, jakie pakiety mogą zaoferować swoim gościom. To idealny czas, aby nawiązać kontakt z lokalnymi firmami i poszerzyć swoją ofertę.
Opieka lekarska / Emergency
Nawet jeśli wszystkie ograniczenia znikną, niepewność pozostanie. Goście będą upewniać się, hotel oferuje możliwość kontaktu z lekarzem szybko i sprawnie, aby zapewnić bezpieczeństwo sobie i rodzinie.
Utrzymanie ceny i jakości usług
Goście doceniają dobrą jakość idącą w parze z misją i wizją firmy i są w stanie zapłacić za to wyższą cenę.
Rzeczywistość COVID-owa przewartościowała wiele aspektów naszego życia i doknała pewnego rodzaju resetu. Teraz jest czas na powrót do korzeni, podstaw naszych usług i zadanie sobie pytanie dlaczego świadczymy usługi hotelarskie? Wiemy JAK i wiemy JAKIE usługi oferujemy naszym gościom. Jednak to DALECZEGO? jest decydujące. Dostarczanie Gościom tych niezapomnianych wrażeń Guest Experience poprzez jakość, autentyczność, empatię, lokalność, budując w ten sposób lojalność praz przewagę konkurencyjną jest kluczowe.
W jaki sposób?
Back to the basics
Jak możesz być najlepiej zaangażowany w pobyt gościa i jego doświadczenia, aby wywrzeć na nich trwałe wrażenie? Goście docenią przystępność i łatwość komunikacji podczas całej podróży. Hotele muszą być bardziej otwarte na rozmowy. Komunikacja z gośćmi musi być wieloaspektowa. Korzystaj z mediów społecznościowych i innych trybów komunikacji – wiadomości tekstowych, WhatsApp, połączeń telefonicznych i nie tylko, aby stworzyć relację, która przeradza się w lojalność. To tylko kolejna okazja, aby zaoferować wartość dodaną i ulepszyć doświadczenia.
Aby goście czuli się jak w domu:
Przedstaw im doświadczenia lokalne i kulturowe – przyciągnij gości, uwzględniając lokalną kulturę i autentyczne doświadczenia. Powinieneś zaoferować wiele informacji i wartości na temat pobliskich atrakcji, zajęć i restauracji celebrujących kulturę regionalną.
Zwiększ wrażenia gości dzięki… doświadczeniom.
Oto kilka wskazówek dotyczących oferowania wrażeń gościom hotelu – niezależnie od tego, czy znajdujesz się w pobliżu znanych głównych atrakcji turystycznych, czy też ukrytych klejnotów na uboczu:
Szukaj, a znajdziesz
Szybkie wyszukiwanie w Google „rzeczy do zrobienia” w Twoim mieście ujawni najważniejsze atrakcje, które przyciągają gości do tego obszaru. Postaraj się wesprzeć promocję tych zajęć i poproś zespół hotelu o ich ulubione. Im więcej będziesz poszukiwać, tym więcej będziesz miał wiedzy, a tym samym będziesz bardziej wartościowy dla swoich gości, którzy szukają inspiracji i wiedzy.
Twoja wartość dodana
Jeśli Twój hotel nie znajduje się w popularnym punkcie turystycznym, stwórz własne doświadczenia, które możesz oferować jako dodatki na etapie realizacji transakcji na swojej stronie internetowej. Możesz mieć na miejscu eksperta od parzenia herbaty, eksperta od wina, serowara, a może masz półprofesjonalnego fotografa wśród pracowników hotelu. Poznaj ich umiejętności, które wykraczają poza tradycyjną gościnność i eksperymentuj z różnymi ofertami, prezentującymi różnorodność, jaką masz w swojej ofercie.
Sprzedawaj inteligentnie za pomocą intuicyjnego systemu rezerwacji
Wielu gości na etapie rezerwacji przeprowadziło wczesne poszukiwania w okolicy miejsca docelowego i zapoznało się z niektórymi z bardziej popularnych zajęć w ofercie. Wykorzystaj tę znajomość na swoją korzyść i utwórz pakiety dodatkowe w swoim systemie rezerwacji online. To szybki zysk i daje gościom jedną rzecz mniej do rezerwacji na późniejszym etapie – wygoda i cena są tutaj kluczowymi kwestiami.
Obsługa gościa w hotelu
Każda branża ma własną definicję doskonałości obsługi gościa, ale w branży hotelarskiej można sprowadzić się do następujących czynników:
1. Szczegóły – prawdziwej dbałości o szczegóły nie można znaleźć w instrukcji. Inspiracją mogą być jednak świetne warunki pracy i autentyczna chęć pomocy ludziom.
2. Personalizacja – Urodziny, rocznice i inne specjalne okazje to wspaniałe okazje do spersonalizowania doświadczenia gościa. Ale jest wiele sposobów, aby dostosować ich codzienną wizytę, wystarczy ich poszukać.
3. Kreatywność – klienci mają oczekiwania wobec tego, co zrobi, a czego nie zrobi większość hoteli. Zidentyfikuj je. Następnie wyrób sobie nawyk przekraczania granic w interesujący i zachwycający sposób.
Co możesz zrobić by zapewnić najlepszą obsługę klienta w Twoim hotelu:
- Zatrudnij odpowiednie osoby do ról związanych z klientami
- Zaskocz swoich gości rozpoznaniem i uznaniem
- Interesuj się swoimi gośćmi szczerze, aby móc im zapewnić najleprzą obsługę
- Bądź zawsze dostępny
- Zadbaj o regularną komunikację
- Daj pracownikom hotelu możliwość podejmowania inicjatywy – Empowerment
- Uśmiechaj się
- Słuchaj i odpowiadaj na potrzeby klientów
Niektóre z tych wskazówek mogą wydawać się oczywiste, ale jedną rzeczą jest słuchanie klientów, a zupełnie inną jest pokazanie im, że słuchasz i wpłynięcie na ich wrażenia, które widzą i czują.